Wonen in Almere

Alles over wonen in Almere

Ymere pakt schimmelwoning aan, SP ontevreden

Ymere is vorige week begonnen met het onder handen nemen van de schimmelwoning aan de Bosgouw. Het gezin, dat gezondheidsklachten ervaarde, is tot onbepaalde tijd ondergebracht in een vakantiepark. De politieke partij SP, die de kwestie aanhangig maakte, is nog lang niet tevreden.

Gezondheid gezin lijdt onder schimmelwoning Bosgouw

Opnieuw werden we als SP benaderd door huurders met ernstige schimmelproblemen in hun woning. Zij kaartten het aan bij woningbouwvereniging Ymere, maar werden met een kluitje het riet in gestuurd en staan machteloos. Ondertussen hebben de jongste kinderen van het gezin te kampen met ernstige gezondheidsklachten. Lees het volledige verhaal op de website van Almere Deze Week.

27 april 2020

SP roept woningverhuurders en corporaties op geen huurverhoging door te voeren '0 is genoeg'

Foto: SP

Vandaag viert Nederland geen koningsdag maar woningsdag. Maar Woningsdag zou nog veel leuker zijn als iedereen een goede en betaalbare woning heeft. Vorig jaar had al de helft van de huurders moeite met het betalen van de huur. En velen krijgen het nu nog moeilijker, omdat op dit moment veel gezinnen in Nederland door de coronacrisis te maken hebben met een terugval in inkomsten. Maar ondertussen gaan de huren per 1 juli voor velen nog verder omhoog. De SP roept daarom vandaag alle huurbazen op om de huurverhoging te stoppen, want 0 is genoeg! Iedereen kan deze oproep steunen op sp.nl/stopdehuurverhoging

9 januari 2018

Stadsverwarming te Duur

De SP is van mening dat inwoners van Almere, die verplicht gebruik dienen te maken van stadsverwarming, onevenredig benadeeld worden. De uitzending van Tros Radar heeft in eerste instantie duidelijk gemaakt dat gebruikers van stadsverwarming meer betalen dan mensen die een conventionele manier van verwarming gebruiken.

22 februari 2017

Ad Meijer komt naar Almere voor verkiezingsdebat Wonen

Foto: SP / SP

Op 1 maart 2017 is er een verkiezingsdebat in de burgerzaal van het gemeentehuis in Almere. Vanaf 13:00 tot 16:00 gaat het los tussen acht woordvoerders Wonen uit de Tweede Kamer van de VVD, de PvdA, D66, de PVV, het CDA, de SP, GroenLinks en 50Plus

7 november 2014

Woon enquête SP Almere

De SP Almere onderzoekt momenteel de situatie rond de (on) betaalbare sociale huurwoningen in onze gemeente.

7 november 2014

Buurten in de Molenbuurt

Afgelopen donderdag 30 Oktober jl. waren we met ons buurten in de buurt team aangekomen in de molenbuurt.