Petitie tegen de Floriade gelanceerd

19 mei 2020

Petitie tegen de Floriade gelanceerd

Foto: SP Almere
Wij roepen alle inwoners van Almere, maar ook politieke medestanders, die vinden dat de Floriade NU moet stoppen op om de petitie te tekenen en deze te verspreiden!

SP Almere is het geneuzel rondom de Floriade spuugzat. De schreeuw vanuit de bevolking om de stekker uit dit prestigeproject te trekken kan niet langer genegeerd worden. Uit een peiling door Omroep Flevoland afgelopen weekend bleek dat 78% wil dat de Floriade stopt.

Ook worden primaire wettelijke taken niet of matig uitgevoerd door de gemeente en echte problemen zoals de woningnood, toenemende armoede en aanstormende economische malaise niet voldoende aangepakt vanwege een gebrek aan middelen en ambtelijke inzet, doordat er miljoenen en tal van ambtenaren tegen de Floriade worden aangegooid.
De Almeerse politiek moet nu echt inzien dat een evenement niet een succes wordt door er simpelweg miljoenen tegenaan te gooien en onbekwame ruziënde bestuurders met torenhoge salarissen aan te stellen. Zo werkt ondernemen niet.
Door nieuwe ontwikkelingen als het enorme Almeerse begrotingstekort en de corona-pandemie is een succesvol evenement naar onze mening uitgesloten.
Omdat wij de bevolking een stem willen geven in deze discussie en omdat er door een aantal partijen in de gemeenteraad structureel wordt verkondigd dat er net zo veel mensen voor als tegen de Floriade zijn, ondanks dat uit iedere peiling blijkt dat een meerderheid tegen is, lanceren wij vandaag onderstaande petitie:

Reacties

Inderdaad wordt eens tijd dat er niet alleen over, maar ook tezamen met de bewoners van Almere beslist wordt over de Floriade. Eigenlijk was het van af het begin duidelijk dat de gemiddelde bewoner het niet ziet zitten om zo
veel geld uit te geven aan een prestige object; er zijn nog meer dan genoeg
problemen die eerder aan gepakt dienen te worden om zo Almere tot een
meer aantrekkelijke woonplaats te maken.