Floriade 2022

5 november 2017

Super Zaterdag in Almere

Foto: SP / SP

Het was een enorme gezellige maar vooral een dag dat de mensen tijd hadden voor een praatje,

6 augustus 2017

Voor of tegen de Floriade ???

Foto: SP / SP-Almere

De wereldtuinbouwtentoonstelling Floriade 2022 kost de gemeente Almere minstens 11,6 miljoen meer dan tot nu toe werd aangenomen. Die extra miljoenen komen bovenop de 10 miljoen euro die de gemeente Almere eerder heeft gereserveerd voor het evenement. de gemeentelijke bijdrage aan het evenement dus meer dan verdubbeld.

Floriadegeld kan beter besteed worden in de Jeugdzorg

Floriadegeld kan beter besteed worden in de jeugdzorg. De grote financiele risico's van de Floriade zijn niet te verantwoorden vindt de Almere Partij/OPA en de SP

28 juni 2015

SP maakt zich grote zorgen over risico’s Floriade

Foto: Floriade / Floriade 2022

De SP maakt zich grote zorgen over het project Floriade. Er is nog steeds grote onduidelijkheid over de financiële risico’s die we als gemeente – en daarmee dus de burgers van deze stad – lopen met het project Floriade. De cijfers waar we momenteel over beschikken zijn inschattingen, er is geen goed inzicht in de te verwachten kosten en opbrengsten en als we ja hebben gezegd tegen het voorstel van het College, is er geen weg meer terug. We kunnen er dan alleen nog maar het beste van hopen.

18 mei 2015

SP vraagt duidelijkheid over de bijdrage van het bedrijfsleven aan en de hogere raming voor de Floriade 2022!

De SP fractie van Almere maakt zich er zorgen over dat het bedrijfsleven tot op heden niet genoeg dan wel nog in het geheel niet is aangehaakt aan de Floriade en zich in financiële zin nog niet bereid heeft verklaart om risicovolle investeringen aan te gaan. Daarnaast vraagt de fractie zich af welke kosten er gemoeid zijn met de aankoop van de duikschool en de inrichting hiervan. Terwijl bij de presentatie van het Masterplan blijkt dat de totale investering 22 milj. euro hoger uitkomt dan de portefeuillehouder zich bij de vaststelling van de kaders had voorgesteld.

24 januari 2015

Floriade Almere 2022 kansrijk of flop?

Foto: SP

Volgens Arie Stuivenberg, woordvoerder van de SP fractie op het dossier ‘Floriade’, is er aan de hand van het verkenningsrapport van de commissie Veerman ‘Floreren in Almere’ één ding meer dan duidelijk naar voren gekomen: ‘het organiseren van een Wereld­tuinbouw­tentoonstelling op de wijze zoals dit in de gemeente Haarlemmermeer en Venlo heeft plaatsgevonden verdient zeker geen navolging!’.