h

Klachten over service Medipoint bij ons meldpunt

20 januari 2025

Klachten over service Medipoint bij ons meldpunt

In december sloegen Jolanda Haft van de SP-Hulpdienst en raadslid Georgine Panhuijsen (toen BIJ1, inmiddels ChristenUnie) de handen ineen om te onderzoeken wat er speelt bij Medipoint, het thuiszorgpunt voor het kopen, huren en lenen van (medische) hulpmiddelen. Er waren signalen dat afspraken niet werden nagekomen. Op vragen die Panhuijsen aan de verantwoordelijk wethouder stelde, antwoordde deze echter dat hij het geschetste beeld niet herkende.

In de afgelopen anderhalve maand zijn er diverse klachten binnengekomen bij onze Hulpdienst en bij Panhuijsen. Mensen moeten lang wachten op medische hulpmiddelen en zijn bang om met hun verhaal naar buiten te komen omdat er wordt gedacht dat ze dan nog langer moeten wachten. In telefonische contacten naar aanleiding van mails zijn sommige mensen in tranen door de onzekerheid die het wachten met zich mee brengt. Ze zijn afhankelijk van een hulpmiddel, om naar het werk te gaan, naar school of naar de winkel.

Jolanda Haft en Georgine Panhuijsen gaan binnenkort met elkaar om de tafel om de klachten te bundelen. Het is de bedoeling om met Medipoint een afspraak te maken om de klachten te bespreken. Waarom duren de leveringen zo lang, waarom kunnen de telefonisten van Medipoint soms zaken niet terugvinden in hun systeem? Wat kan er worden gedaan om de service te verbeteren?

Op het moment dat hier meer over bekend is, laten we dit uiteraard weten. Het is niet zo dat het alleen maar kommer en kwel is bij Medipoint, maar er zijn teveel geluiden dat er slecht wordt gereageerd op hulpverzoeken. Iedereen met een beperking moet normaal zijn of haar ding kunnen doen, zeker als er sprake is van kinderen binnen een gezin.


Er kunnen nog steeds mails worden gestuurd met klachten over Medipoint:

Jolanda Haft, hulpdienstcoördinator SP: hulpdienst@sp-almere.nl
Georgine Panhuijsen, raadslid ChristenUnie: gcpanhuijsen@almere.nl


 

U bent hier