Ons meldpunt Zorg ook voor problemen rondom de PGB.

2 februari 2015

Ons meldpunt Zorg ook voor problemen rondom de PGB.

Foto: SP
De eerste maand van het nieuwe jaar zit er al weer op, zo snel gaat het al weer. Gisteren 31 januari op twitter was de ‘hot topic” de PGB ( persoons gebonden budget). Mocht u problemen ondervinden met het PGB meldt dat dan via ons zorg meldpunt of bel met onze zorglijn (06 83 80 44 43).

Afgelopen zaterdag 31 januari was onze afdeling aanwezig op de partijraad waar Emile Roemer stelde dat het van enorm belang is dat we 18 maart naar de stembus gaan. Buiten dat we de vertegenwoordigers van de provinciale staten kiezen, wordt ook de eerste kamer gekozen.

Als we als SP daar nog beter vertegenwoordigd willen zijn, dan kunnen nog meer slechte wetten van kabinet Rutte (Samsom) tegenhouden. Of het nu gaat om de vrije artsen keuze of voorgenomen bezuinigingen op de toegang tot recht en rechtshulp, deze zijn oa door inzet van de SP verworpen en zullen niet in wetgeving worden opgenomen. Daar is de tweede kamer niet blij mee en dat is misschien ook wel de reden dat de VVD de eerste kamer nu ineens wil herzien. De eerste kamer heeft een controlerende functie op de doelmatigheid en wetmatigheid van wetten en als SP vinden we ook dat dat zo moet blijven.