SP niet langer aan onderhandelingstafel gewenst

24 april 2014

SP niet langer aan onderhandelingstafel gewenst

Met grote teleurstelling heeft de SP kennis moeten nemen van het feit dat de andere coalitiepartijen D66, PvdA, Leefbaar Almere en CDA geen vertrouwen hebben in de vertegenwoordigers van onze partij en de afdeling als geheel.
Bij de gemeenteraadsverkiezingen op 19 maart, hebben de Almeerse kiezers de SP wel hun vertrouwen gegeven, waardoor onze partij een verdubbeling van de zetels werd gegund. Helaas menen de zittende partijen het beter te weten dan de kiezers en leggen de uitslag van deze verkiezingen volkomen naast zich neer.

De SP heeft zich in de gevoerde gesprekken flexibel opgesteld. Wij zijn ons ervan bewust dat samen werken een kwestie van geven en nemen is. Onze inzet was, om samen met andere partijen tot afspraken te komen over een sociaal bestuur van onze stad. De weigering van eerder genoemde partijen om daar echt werk van te maken, is niet alleen een teleurstelling voor de SP Almere, maar ook voor de 6.592 inwoners van Almere die op 19 maart op ons gestemd hebben.

De SP voelt niets voor de rol van een sociale lolly, waar onze inwoners mee zoet moeten worden gehouden in deze moeilijke tijden. De SP maakt zich hard voor de belangen van alle Almeerders en wij hadden dat graag gedaan in een eerlijke collegiale omgeving, die ons serieus neemt.

Wij wensen de coalitiepartijen veel wijsheid toe. Wij beloven hen en onze kiezers dat wij er de komende vier jaar, vanuit de oppositie, alles aan zullen doen om verslechtering te bestrijden en ons in en buiten de gemeenteraad in te zetten voor een sociaal, opbouwend beleid. De belangen van alle inwoners van Almere zijn daarbij leidend.

Zie ook het interview bij Omroep Flevoland

Reacties

Dat voornoemde partijen geen vertrouwen zouden hebben in de gekozen leden van de SP zegt niets over deze leden maar meer over hun eigen inzicht en angst voor een sociaal beleid. Wens deze leden veel wijsheid en inzicht toe.
dvh