WMO monitor

31 augustus 2009

WMO monitor

Een half jaar geleden heeft de fractie van de SP een toezegging ontlokt van de wethouder om met een WMO monitor te komen.
Tijdens de eerste politieke markt op 27 augustus 2009 stond de bespreking van deze monitor op de agenda.

Op de agenda stond de door ambtenaren gemaakte WMO monitor. In grote lijnen kunnen wij met deze monitor instemmen. Aanvullingen, door ons en andere partijen aangegeven, worden nog in de definitieve versie verwerkt. De fractie was blij verrast met insprekers namens de ANBO en KBO.
Deze ouderenorganisaties verwoorden heel goed het SP-standpunt in deze. Met name de aanzienlijke stijging van oudere inwoners in de komende 20 jaar, de aangetoonde afhankelijkheid van "meedoen" en inkomen/leeftijd werden aangehaald. Dit geldt ook voor de sterke daling in tevredenheid van de Almeerders op onderdelen als woningaanpassing, woonvoorziening en verhuiskostenvergoeding.
Wij hebben ons dan ook politiek achter hun inbreng gesteld. Dit werd trouwens ook door de meeste andere aanwezige partijen gedaan, zodat er een politieke meerderheid ontstond. Ook de aanwezige wethouder kon zich hierin vinden.
De fractie zal de uitwerking uiteraard kritisch blijven volgen en heeft de verwachting dat Almere dit moeilijke dossier tot een aanvaardbaar einde zal brengen.

Namens de fractie

Ed Naaktgeboren