John van den Heuvel, SP Wethouder Lelystad onverwachts overleden

28 juni 2020

John van den Heuvel, SP Wethouder Lelystad onverwachts overleden

Foto: Omroep Flevoland / Omroep Flevoland

Vandaag bereikte ons het verdrietige bericht dat onze zeer gewaardeerde wethouder in Lelystad John van den Heuvel is overleden. Onze gedachten gaan uit naar familie, vrienden en SP collega's in Lelystad.

John wist een sterk sociaal stempel te drukken op Lelystad onder moeilijke omstandigheden. Een zeer kundige bestuurder met een warm sociaal hart. Enkelen van onze afdeling hebben hem persoonlijk gekend en ook met hem samengewerkt. Zo waren onze voorzitter David en John met elkaar in contact over de aanpak van asbestdaken, aangezien John op dat gebied veel heeft betekend voor Lelystad. Een groot aantal daken was voor John aantrad als wethouder nog bedekt met asbest. Hij heeft zich onwijs ingezet voor de aanpak hiervan en probeerde bij verschillende partijen, waaronder de Haagse politiek, een oplossing te vinden voor de kosten van asbestsanering voor zij die dit zich niet konden veroorloven. Op deze manier heeft hij er uiteindelijk voor gezorgd dat bepaalde soorten leningen mogelijk werden gemaakt voor de verwijdering van asbest. Eén van zijn mooie prestaties die laat zien waarom hij een voorbeeld is voor anderen. Iemand die zeer betrokken was bij zijn stad en de mensen die het niet makkelijk hebben. Een zeer groot gemis voor Lelystad, Flevoland en de SP. Wij wensen John zijn familie, vrienden en collega's en de afdeling Lelystad veel sterkte toe en leven met hen mee in deze moeilijke tijd. Rust zacht onze kameraad.