Onze mening over het nieuwe afvalbeleid

22 april 2020

Onze mening over het nieuwe afvalbeleid

Foto: SP

Net als veel inwoners is ook de SP geschrokken van het belachelijke voorstel van het college over het afvalbeleid. Dit beleid zal ongetwijfeld leiden tot meer dumpingen. Wij maken ons in het bijzonder zorgen over toename van dumpingen van gevaarlijk afval zoals asbest en chemicaliën (drugsafval).

Door minder vaak dumpingen op te halen (vuil trekt vuil aan), grofvuil niet meer gratis op te halen en de afvalperrons 2 dagen per week te sluiten zullen afvaldumpingen zeker op nog grotere schaal voorkomen. Wanneer het om het lozen van gevaarlijke stoffen gaat vormt dit zelfs een risico voor de volksgezondheid.

Wat ons betreft belandt dit plan zelf snel in de prullenbak en komt er een voorstel dat geen bedreiging vormt voor onze leefomgeving.

Wij roepen iedereen daarom ook op om onderstaande petitie te ondertekenen!

1almere schreef het volgende artikel over onze mening wat betreft het nieuwe afvalbeleid: