Voor wie is een verkiezingsprogramma

24 januari 2018

Voor wie is een verkiezingsprogramma

Het verkiezingsprogramma van de SP is geschreven voor de mensen in de stad!

Elke maandagavond wordt er in “De Wijkhoek” in Stedenwijk Noord, gekookt voor wijkbewoners die het wat moeilijker hebben, financieel of uit eenzaamheid. De avondmaaltijd is een mooie gelegenheid om onder de mensen te komen, de eenzaamheid te doorbreken en …… uiteraard om van een goede, voedzame en gezonde maaltijd te genieten, kort gezegd, een avond waarop we naar elkaar omkijken, met elkaar van gedachten wisselen over de dingen van alle dag of gewoon een gezellig praatje maken.

De SP Almere gaat maandag 29 januari a.s. om 17:00 uur aanschuiven en overhandigd dan het verkiezingsprogramma aan de inwoners van deze wijk, de inwoners waarvoor ons verkiezingsprogramma is geschreven. Iedereen krijgt dan de gelegenheid tot het stellen van vragen, het maken van opmerkingen of te spreken over de onderwerpen in ons verkiezingsprogramma.

Er is namelijk geen doelgroep zo belangrijk als de inwoners van Almere als we het over de gemeenteraadsverkiezingen of de verkiezingsprogramma’s hebben. “Daar doen we het namelijk voor”; volgens Hans Everhard, de nieuwe lijsttrekker van de SP: “We zijn ontzettend trots en vereerd dat wij de inwoners de afgelopen vier jaar hebben mogen vertegenwoordigen en we hopen – ook voor de komende vier jaar - weer de stem van de inwoner van Almere te mogen zijn in de gemeenteraad.”

Er valt namelijk nog veel te doen, denk hierbij bijvoorbeeld aan het enorme gebrek aan goedkope en betaalbare sociale huurwoningen, ook voor ouderen, aan armoedebestrijding, de zorg, en uiteraard het onderhoud van onze straten en pleinen. Er valt nog genoeg te doen en de SP wil zich daar voor de volle 100% voor in zetten.

De wijkhoek is een prachtige plek om het verkiezingsprogramma aan de buurtbewoners te overhandigen en te bespreken, het is DE plek waar mensen naar elkaar omkijken, waar duidelijk wordt wat de knelpunten zijn, een plek waar de buurt elkaar weet te vinden, dus geen betere plek dan deze om het SP programma aan te bieden.