SP Almere wil zetel terug

23 april 2017

SP Almere wil zetel terug

De fractie van de SP heeft met grote verbazing kennis moeten nemen van het feit dat fractielid Asjen van Dijk, besloten heeft om uit de fractie te stappen. De voltallige fractie en het afdelingsbestuur is hierover bijzonder teleurgesteld. Het feit, dat de heer Van Dijk bovendien besloten heeft om zijn zetel mee te nemen, heeft bij ons allemaal een groot gevoel van verontwaardiging teweeg gebracht.

Op korte termijn worden, tijdens een besloten ledenvergadering, de vervolgstappen besproken, waarbij we - uiteraard - bespreken dat we het hier niet bij willen laten zitten. Al onze leden worden voor deze bijeenkomst nog persoonlijk uitgenodigd.

Reacties

Onvoorstelbaar dat iemand er met een zetel vandoor gaat terwijl hij ervoor getekend heeft deze terug te geven als de SP erom vraagt. Een man een woord, een woord is op hem dus niet van toepassing.

Wat bezielt zo'n man toch ? Hij is gekozen op een SP lijst.Hij stemde in met de voorwaarden die zijn partij daaraan stelt en vervolgens rooft hij die zetel om een eigen winkeltje te beginnen.Een Duitser zegt dan kernachtig :
das ist zum kotzen.
Ad

Dit gebeurt toch met de regelmaat van de klok in Almere? Misschien moet er ook eens geluisterd worden naar leden. Meer democratie in de partij, landelijk en plaatselijk. Minder oekazes van bovenaf. Meer visie en minder dogma. WAAROM STAPT HIJ UIT DE PARTIJ EN UIT DE FRACTIE? Minder kadaverdiscipline als in vroegere CPN.

Bste mevrouw Van der Zee,
Ik begrijp dat u een groot voorstander bent van het houden van de Floriade met gemeenschapsgeld, net als de heer Van Dijk. De SP is daar echter geen voostander van. De SP is van mening dat gemeenschapsgeld beter besteed kan worden. Maar er van door gaan met de stemmen van SP stemmers die niet zien zitten dat de Floriade bekostigd moet worden met het geld van de inwoners van Almere, en dan deze zetel gaan gebruiken om de Floriade wel met gemeenschapsgeld van de grond te krijgen, gaat ons echt veel te ver. Jammer dat u daar anders over denkt.

Ik snap de heer Van Dijk wel. Gebrek aan visie, daadkracht, ambitie en nog minder realisme dan de PVV kenmerken de SP (in Almere). Tijd voor verandering, zoals bepleit door Sharon van Gesthuizen. Helaas is ook zij monddood gemaakt.