Actie EVENAAR (Almere Buiten)

9 januari 2017

Actie EVENAAR (Almere Buiten)

Foto: SP / SP

Bewoners rondom de Evenaar maken zich al heel lang zorgen over de verkeersveiligheid van deze weg. Ook worden straten in de Regenboogbuurt gebruikt als sluiproute wanneer de Spectrumdreef en de Evenaar vast staan. Volgens wethouder Frits Huis is er niet zoveel aan de hand, kan het allemaal veel erger.

Bewoners hebben het actiecomité Veilige Regenboog en Evenaar opgericht om de gemeente te bewegen de verkeersveiligheid te verbeteren. SP Almere is in gesprek gegaan met dit comité om samen op te trekken. Het initiatief wordt breed gedragen.

In de weekenden van 14 en 21 januari gaat we de wijken in om met bewoners te praten. Woensdag 25 januari is om 19.30 een bewonersavond in basisschool Het Spectrum aan de Regenboogweg.

SP Almere en actiecomité Veilige Regenboogbuurt/Evenaar organiseren maandag 9 januari aanstaande een wandeling langs de Evenaar in Almere-Buiten. Voor deze wandeling zijn raadsleden, burgemeester Weerwind, wethouder Huis, bewoners en andere belanghebbenden uitgenodigd.
Doel van deze wandeling is om te laten zien welke problemen er precies zijn op de Evenaar, zoals het ontbreken van veilige oversteekplaatsen, gevaarlijke kruispunten, de onlogische drempels, onvoldoende straatverlichting, hulpdiensten die er niet goed langs kunnen, enzovoort. Ook het feit dat hier de bus over de openbare weg rijdt en welke gevolgen dat heeft voor de chauffeurs en overige weggebruikers kan zo goed inzichtelijk gemaakt worden.

De wandeling start om 17.30u op de Evenaar voor restaurant Tang Dynastie en gaat richting het centrum van Almere-Buiten.

Iedereen is van harte uitgenodigd om mee te wandelen en mee te praten!

Zie ook:

het bericht op de site van Omroep Flevoland