Staking Connexion Almere Succesvol nu de veiligheid nog

9 april 2016

Staking Connexion Almere Succesvol nu de veiligheid nog

Foto: SP-Almere

In Almere hebben de buschauffeurs van Connexxion op dinsdag 5 april 2016 het werk neergelegd. Ze willen dat de gemeente maatregelen treft om de veiligheid in de bussen te verbeteren. Verwensingen, bedreigingen en mishandelingen zijn volgens de bonden aan de orde van de dag in Almere.

SP Almere steunde deze actie. Zes leden van fractie en bestuur zijn vroeg hun bed uitgekomen om de chauffeurs een hart onder de riem te steken. Met een grote zak met snoepharten vertrokken de dames en heren naar de Steiger in Haven en de Splijtbakweg in Buiten. Onze aanwezigheid werd zeer gewaardeerd.

Omroep Flevoland en de NOS waren aanwezig om verslag te doen. Aandacht voor de veiligheid van de chauffeurs kan niet groot genoeg zijn. Iedereen verdient een veilige werkplek.

De acties gaan verder als wethouder Huis niet serieus naar de chauffeurs gaat luisteren. Natuurlijk zal de SP ook deze weer gaan ondersteunen.