Harry van Bommel signeert in Almere

4 maart 2016

Harry van Bommel signeert in Almere

Op zaterdag 12 maart om 15.00 presenteert boekhandel Stumpel, Schutterstraat 18 Almere, de recent verschenen interviewbundel ‘Surinamers in de Polder’. De presentatie wordt verzorgd door auteur en Tweede Kamerlid Harry van Bommel en de Almeerse Surinaamse Donita Singodikromo (43) die voor het boek is geïnterviewd.

Donita Singodikromo spreekt in deze bundel openhartig over haar vertrek uit Suriname op tienjarige leeftijd, haar jeugd in Amsterdam en haar aanpassing in Nederland. Ze woont al geruime tijd in Almere en is in Amsterdam actief voor de Surinaams Javaanse vereniging Bangsa Jawa. Tweede Kamerlid Harry van Bommel schreef het boek ter gelegenheid van 40 jaar Surinaamse onafhankelijkheid. Januari dit jaar overhandigde de auteur een exemplaar aan de Almeerse burgemeester Franc Weerwind. De burgemeester heeft een Surinaamse achtergrond en Almere is de Nederlandse gemeente met het hoogste aandeel Surinaamse Nederlanders.

Tijdens de presentatie zal de auteur een toelichting geven op de totstandkoming van het boek en Donita Singodikromo interviewen. Daarna worden enkele fragmenten uit het boek voorgelezen en volgt er een signeersessie.

U bent van harte uitgenodigd om bij deze presentatie aanwezig te zijn. Er is ruime gelegenheid voor een interview met de auteur of Donita Singodikromo.