SP CAFÉ: WORSTELEN MET DE SOCIALE DIENST

2 november 2015

SP CAFÉ: WORSTELEN MET DE SOCIALE DIENST

De SP organiseert op 9 november a.s. om 20.00 uur een avond voor alle Almeerders die door de bomen - van de sociale dienst – het bos niet meer zien.

Mensen die door moeilijke omstandigheden in de bijstand terecht zijn gekomen en door regeldruk, onduidelijkheden, willekeur  en onbegrip, in de knel zijn of dreigen te komen.

Mensen die om – voor hen onduidelijke redenen – in problemen zijn gekomen met de participatiewet, mensen die te werk worden gesteld met behoud van uitkering, mensen die in een traject voor begeleiding naar werk terecht zijn gekomen dat ver onder hun niveau ligt, mensen die van het kastje naar de muur worden gestuurd, mensen die een onredelijk aantal sollicitaties per dag dienen te versturen, ook als er geen uitzicht is op een baan.

De SP heeft over een aantal specifieke gevallen al vragen gesteld aan de staatssecretaris en ook uit berichten in de media blijkt, dat er nogal wat knelt op dit gebied. Woorden als angstcultuur en willekeur komen regelmatig boven.

Sadet Karabulet, Tweede Kamerlid voor de SP, komt op 9 november a.s. naar Café op 2, Stadhuisplein 2, om naar u te luisteren, uw verhalen op te tekenen en te bekijken of we hier – op landelijk niveau – meer voor u kunnen betekenen.

Laat u horen, ook als u anoniem wilt blijven, en kom op 9 november naar het SP Café “Worstelen met de sociale dienst”.

Kom en laat van u horen!

SP Café “Worstelen met de sociale dienst”

Datum: 9 november 2015
Aanvang: Zaal open 19.30 uur / aanvang 20.00 uur