Markten met de SP

7 augustus 2015

Markten met de SP

Wilt u een prijsje winnen?! Dat wil iedereen wel. Maar niets is voor niets, er moet wel een kraslot ingevuld worden. Vragen als: Is de ongelijkheid in Nederland groter geworden de laatste jaren? Hoeveel Nederlanders hebben evenveel bezit als de acht miljoen minst vermogenden? En de laatste vraag heeft betrekking op het ontduiken van belastingen van multinationals in Europa en in het bijzonder Nederland.

Het was gezellig zaterdag 1 augustus, het mooie weer, onze vrolijke muziek en onze aanwezigheid werden op prijs gesteld door de Almeerders. Mensen op de Grote Markt vulden de krasloten massaal in. Wij sturen de goede antwoorden op naar het hoofdkantoor van de SP. Zodat deze mee kunnen dingen naar de hoofdprijs: een rondleiding door Tweede Kamer.

De opkomst van de actieve leden was bijzonder verheugend. Met acht personen maar liefst, ondanks de vakantieperiode, informeerden we het winkelend publiek en hadden we het over politiek in Almere en daar buiten. Maar ook, misschien vooral, over hun persoonlijke zorgen. Het luisterend oor deed hen zichtbaar goed.