Sociaal Team Stedenwijk

10 juni 2015

Sociaal Team Stedenwijk

In Stedenwijk Noord is onlangs een mooi project van start gegaan. Het zogenaamde Sociale Team Stedenwijk, waarin mensen met een beperking onder professionele begeleiding de wijk leefbaar houden. Door bijvoorbeeld plantsoenen schoon te houden en kleine werkjes uit te voeren. Ook wordt de mogelijkheid bekeken om in het pand een filiaal van het Voedsel Loket Almere te openen. Het geheel is ontstaan op basis van een initiatief van Joke Rebel, vrijwilliger en spil van de Wijkhoek.

Verschillende instellingen maken dit project mogelijk, waaronder Triade, Jantje Beton en de gemeente Almere.

De SP heeft een klein steuntje in de rug geboden door verf, kwasten en rollers beschikbaar te stellen, zodat het pand van waaruit het Sociale Team Stedenwijk gaat opereren, een opknapbeurt kan krijgen. Het pand ligt midden in de wijk aan het Leeuwardenplein, in het hart van Stedenwijk Noord en de SP hoopt dat dit initiatief navolging zal vinden in alle wijken van Almere.