Locale omroep dreigt om te vallen

9 september 2014

Locale omroep dreigt om te vallen

SP stelt schriftelijke vragen aan wethouder Huis.

Gemeenten hebben budget om locale omroepen te ondersteunen. De norm voor die ondersteuning is 1.30 per wooneenheid. De subsidie die RTV  Almere krijgt, wijkt maar liefst 60.00 euro van die norm af. De omroep wordt zeer karig bedeeld, en dat al jarenlang. Het bestuur van de omroep weet de touwtjes niet meer aan elkaar te knopen en komt niet meer uit met de subsidie van de gemeente. RTV Almere heeft een extra subsidie aangevraagd om de schuldeisers te kunnen betalen. Tot op heden houdt wethouder Huis de deur dicht en dat betekent dat het doek valt voor de omroep. Een slechte zaak vindt de SP. De omroep voldoet aan de subsidievoorwaarden en is een volwaardige locale omroep, die met een financiële injectie en een goede ondersteuning van de gemeente zijn 100 vrijwilligers een leuke hobby kan blijven geven.
Feitelijk tekent de wethouder het doodvonnis van de omroep als hij bij zijn standpunt blijft. De SP probeert de wethouder op andere gedachten te brengen en stelde een aantal schriftelijke vragen die u terug kunt lezen op www.aLmere.notudoc.nl  .