SP opent Ouderenwasstraat!

17 maart 2014

SP opent Ouderenwasstraat!

Op dinsdag 18 maart a.s. wordt door de lijsttrekker van de SP afd. Almere, Ans DeSumma, om 11:00 uur bij Zorgcentrum ‘de Toonladder’, Kathleen Ferriestraat 51, Almere Muziekwijk, de eerste SP Ouderenwasstraat geopend.

Door alle bezuinigingen in de zorg zijn er steeds minder gekwalificeerde medewerk(st)ers in de zorgcentra beschikbaar om aan de ouderen de benodigde tijd en aandacht te schenken. Het moet allemaal veel efficiënter en de menselijke maat wordt daardoor helemaal uit het oog verloren. Het behulpzaam zijn bij het aankleden, het eten, naar het toilet gaan of het douchen worden voor de medewerk(st)ers steeds moeilijker om binnen de hen toegemeten tijd uit te voeren. De werkdruk is hoog en de aandacht voor de ouderen schiet er daardoor noodgedwongen nogal eens bij in.

De SP afd. Almere maakt zich grote zorgen over deze situatie en hoopt met de opening van de ouderenwasstraat een bijdrage te leveren aan het verminderen van de werkdruk voor de medewerk-(st)ers. Hierdoor wordt het voor hen weer mogelijk om die aandacht aan de ouderen te geven die zij zo nodig hebben.

De bewoners van zorgcentrum „de Toonladder‟ zijn zeer enthousiast over deze ontwikkeling en werken graag mee aan de “Ouderen Wasdag”, via de SP ouderenwasstraat. Een extra wasbeurt en gewoon weer tijd voor een praatje over alledaagse dingen, hele gewone zaken, die er door de bezuinigingen bij inschieten worden hiermee weer mogelijk gemaakt.

Uiteraard wordt uw aanwezigheid bij deze actie zeer op prijs gesteld, u bent dan ook van harte welkom om bij de opening van de SP Ouderenwasstraat aanwezig te zijn. Het biedt u tevens de gelegenheid om uit de mond van de ouderen en de medewerk(st)ers te horen welke impact de bezuinigingen op de zorg heeft en waar zij het meest mee zitten.