SP bij de Kiekendief

6 november 2013

SP bij de Kiekendief

Woensdagmiddag 30 oktober. 8 SP-ers bezoeken De Kiekendief om de bewoners te helpen bij een gezellig middag: Halloween Bingo. We hebben niet alleen geholpen maar ook nog de prijzenpot gespekt met extra prijs, aldus Martin van Blitterswijk die het namens de SP Almere organiseerde.

Het was redelijk druk, ongeveer een derde van de bewoners doet mee, gezellig. Mensen waar nodig halen van de kamer en terugbrengen, alles hoort erbij. Tussendoor een drankje en een speculaasje natuurlijk; die tijd komt er weer aan. Naast het kleine team vaste vrijwilligers was onze delegatie een welkome aanvulling: nu konden de bewoners 1:1 geholpen worden met het cijferwerk. Sommige bewoners zijn er nog behoorlijk vief in maar anderen missen geregeld een nummer en dan springen wij bij. Tijdens en na de bingo hebben we met de mensen zitten praten of moesten even mee naar buiten om het plaveisel te bekijken: "Kijkt u nou toch eens: we lopen hier met rollators en rolstoelen maar de stoep is een grote bobbelweg met die wortels. Kan de gemeente daar nu niets aan doen? Da's toch ook uw werk?" Aldus twee kwieke 80-plussers. Dat is inderdaad ook iets waar onze aandacht naar uit gaat mevrouw, we nemen de tip mee!

Of we nog weer terugkomen volgende maand, het beviel wel. Dat is leuk te horen. De SP heeft de overtuiging dat het directe contact met alle burgers, jong en oud, het vertrouwen in de politiek goed kan doen, zodat onze samenleving samen te beleven valt.