Ed Naaktgeboren vervanger Saba als raadslid

7 oktober 2013

Ed Naaktgeboren vervanger Saba als raadslid

Ed Naaktgeboren is geïnstalleerd als raadslid  voor de vervanging van Saba SarFraz.
Ed was al fractie-assistent en was in de vorige periode ook al raadslid; geen gebrek aan ervaring dus.
Of we voor deze periode tot maart (want dan zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen) nog een fractie-assistent aanstellen, moet het bestuur nog gaan besluiten.

Ed zal zich in de resterende maanden vooral buigen over de discussie rond de detailhandelsnota. “Het onderzoek van Paul de Krom ligt nu op tafel. Daarin wordt bevestigd wat wij al riepen: stop met het ontwikkelen van nieuwe winkelgebieden. Richt de aandacht eerst op de bestaande gebieden. Ik wil van de wethouder horen op welke manier hij dat gaat doen.”

Ook de woningmarkt is voor Naaktgeboren een belangrijk thema. “Er zijn gigantische wachtlijsten voor sociale woningen. We hebben nu elf jaar een PvdA-wethouder op deze post gehad en we kunnen rustig stellen dat die er een potje van hebben gemaakt.”

Tot slot heeft Naaktgeboren een tip voor beginnende raadsleden die volgend jaar beginnen. “Denk niet dat je direct alles kan veranderen. Het duurt even voordat je voldoende steun krijgt voor jouw ideeën. Zeker als je in de oppositie zit. Wil je niet snel gefrustreerd raken, doe dan eerst rustig ervaring op.”