Motie van afkeuring

12 november 2008

Motie van afkeuring

De fractie van de SP Almere is diep teleurgesteld in het niet nakomen van toezeggingen van Wethouder A. Duivesteijn en het voor schut zetten van de gemeenteraad.
Hieronder vindt u de ingediende motie.

De Raad,

gehoord de beraadslaging,

Constaterende dat

• De portefeuillehouder op 12 juni 2008 heeft aangegeven het belang te onderschrijven van het snel aangaan van prestatieovereenkomsten;
  • De wethouder op 12 juni 2008 heeft toegezegd dat hij zich hard zou maken om voor de programmabegroting 2009 te komen met goede voorstellen.
  • Deze prestatieafspraken al 6 jaar op de agenda staan.
  • Er op 17 januari 2008 vrijwel raadsbreed een motie (RG-01/2008) is aangenomen waarin onder ander gevraagd wordt om binnen 6 maanden een voorstel voor een programma sociale woningbouw voor te leggen dat recht doet aan de in 2002 geformuleerde uitgangspunten, waarmee de opgelopen achterstand in de sociale woningbouw in de hele stad wordt gecompenseerd.
  • Overwegende dat

• Aan de raad geen duidelijkheid wordt gegeven door de portefeuillehouder over de inspanningen om prestatieafspraken te bewerkstelligen;
  • Er nu ten tijde van behandeling van de programmabegroting 2009 nog steeds geen concrete voorstellen liggen.
  • Door de portefeuillehouder tijdens het debat op 6 november geen uitspraak is gedaan over de termijn waarop deze concrete voorstellen er wel zullen zijn.
  • De portefeuillehouder tijdens het debat op 6 november afstand heeft genomen van de door de gemeenteraad in 2002 opgestelde uitgangspunten en in zijn bewoordingen de gemeenteraad impliciet als incompetent bestuursorgaan heeft aangeduid.
  • Keurt het (gebrek aan) handelen en het namens het college gevoerde beleid af.

En gaat over tot de orde van de dag.

Ondertekening en naam:

Mulckhuijse, W.F. (SP)