Ontmoetingshuis de Wijkhoek ge(her)opend .

17 april 2008

Ontmoetingshuis de Wijkhoek ge(her)opend .

Na jarenlang sluitingen van buurthuizen te hebben gehad, nu eindelijk ook weer eens een positief bericht. In Stedenwijk noord is een geheel vernieuwd ontmoetingshuis feestelijk geopend. Het lijkt erop dat de gemeente eindelijk tot het besef is gekomen dat buurthuizen het sociaal cement in de buurt zijn. Zeker in de samenwerking tussen bewoners en instanties zoals die in de Wijkhoek is opgezet.
Wordt hopelijk vervolgd!

onderstaand tekst komt van de site www.stedenwijknoord.eu

Zaterdag 5 april is ontmoetinghuis de Wijkhoek aan het Assenplein in Stedenwijk Noord geopend. Het ontmoetingshuis is er gekomen dankzij gezamenlijke inspanningen van bewoners, Woningstichting GoedeStede, De Schoor, ROC en de gemeente. De opening van de Wijkhoek markeert ook de start van de grote renovatie die in Stedenwijk Noord gaat plaatsvinden. Honderden belangstellenden verzamelden zich zaterdag in en om de Wijkhoek om het feestje mee te vieren.

Herman Sterenborg, directeur van De Schoor : “De Wijkhoek is van u, door u en voor u.” Directeur van de GoedeStede Arjan Deutekom zei “nu al trots op Stedenwijk te zijn, maar de wijk gaat nog veel mooier worden.”
Volgens wethouder Smeeman is de opening van De Wijkhoek een goed begin, maar moet er ook nog een en ander aan de openbare ruimte in de wijk gedaan worden. De wethouder zegde 500 euro toe aan de bewonerscommissie. Joke Rebel van de bewonerscommissie benadrukte dat alle partijen intensief met de bewoners moeten samenwerken: “Wij wonen hier, wij weten wat er nodig is.”

Joke Rebel en Henk Smeeman onthulden vervolgens samen een serie foto portretten van buurtbewoners. Daarmee was de Wijkhoek officieel open en kon het feest losbranden. Suikerspinnen, een springkussen, wereldhapjes en mooi weer maakten het feest compleet.

In de Wijkhoek vinden dagelijks allerlei activiteiten plaats: van naailes tot Taebo, van computeronderricht tot fotografie. GoedeStede en De Schoor houden er wekelijks inloopspreekuren. Op de site van de bewonerscommissie, , is het gehele programma te vinden.