Verslag Algemene ledenvergadering 2008

4 maart 2008

Verslag Algemene ledenvergadering 2008

Op 25 februari hebben wij onze Algemene Leden Vergadering gehouden die goed bezocht is.geboeid luisteren de leden naar Ronald van Raak

Op deze avond hadden wij een geheime gast, namelijk Ronald van Raak, die de zaal geboeid wist te houden met zijn anekdotes en verhalen, tevens zette hij duidelijk uiteen wat voor de SP Nu en in de toekomst belangrijk is

Hij vertelde tevens enige alinea’s uit zijn boek “Het rijke rooie leven” en hij ging ook nog terug naar het ontstaan van de SP, één van zijn uitspraken op die avond was.

Ronald van Raak krijgt van Monique het Almeerse bierpakket overhandigd De SP moet een echte politieke partij zijn met actieve mensen en goede volksvertegenwoordigers die niet met hun neus in de boeken zitten.Ronald werd door de afdeling na afloop aangenaam verrast met een echt Almeers bierpakket.

Na de pauze gingen wij over tot het verkiezen van een bestuur die de honneurs voor het aankomende jaar mogen waarmaken.
Nieuw hierbij is dat Theo van der Wal en Monique Butôt-Visser vanwege de vele leden samen het organisatie secretariaat op zich willen nemen.

de kiescommissie telt de uit gebrachte stemmen
kiescommissie telt de uitgebrachte stemmen

Het nieuwe bestuur bestaat uit:

• Frans Mulckhuijse (voorzitter)
  • Theo van der Wal en Monique Butôt-Visser (organisatie secretariaat)
  • Ron Butôt
  • Diana Demirbilek-Schmitz
  • Ed Naaktgeboren
  • Martin Riensema
  • Freddy Samson
  • Arie Stuivenberg
  • Voorzitter Frans Mulckhuijse geeft jaaroverzicht van afdeling

Frans heeft die avond ook nog wat verteld over de doelstellingen van de afdeling voor de komende periode, tevens werd Mario Pinkster bedankt voor al het werk wat hij de afgelopen periode heeft gedaan en verder ook blijft doen i.v.m. de verspreiding van de Tribune.
    Verder werd er teruggekeken wat de gemeentefractie het afgelopen jaar heeft gedaan, de SP heeft de meeste agendavoorstellen ingediend en wat betreft de schriftelijke vragen staat de SP op de derde plaats.
    Ed Naaktgeboren (penningmeester) presenteerde de financiële stukken die vervolgens goedgekeurd werden.

Bericht van jullie penningmeester:

De afdeling wordt ook financieel-technisch steeds meer volwassen. Tijdens de Algemene Leden Vergadering van 25 februari 2008 werd zelfs opgeschrikt met een rapportage van een heuze kasommissie. Deze commissie heeft ruim van tevoren de jaarrekening en verantwoording van het bestuur onderzocht en akkoord bevonden. Als afdeling hebben we trouwens per 31 december 2007 een redelijk gevuld verkiezingsfonds.

Ook werd, volgens mij voor de eerste keer, een begroting voor 2008 aangeboden.
    Beide agendapunten werden onveranderd aangenomen.

Aan het eind van de avond werd Jan Bouwma bedankt met een bierpakket, omdat hij die avond, alles in goede banen had geleid als dagvoorzitter.
    Al met al was het een geslaagde avond en hopen wij dat we de volgende keer nog meer leden naar de alv krijgen, zodat wij kunnen zeggen we zijn een afdeling waarvan de meeste leden er goed bij zijn betrokken.

overzicht van de zaal en de aanwezige leden
    overzicht over de zaal