Veiligheidsniveau Brandweer.

12 december 2007

Veiligheidsniveau Brandweer.

Tijdens de Politieke Markt van 29 november is gesproken over het gewenste veiligheidsniveau betreffende de Almeerse brandweer. Dit gezien de ontwikkelingen in Flevoland met de veiligheidsregio en de beleidsnota Koers op Tijd die van toepassing is tot en met 2008. Wij hebben samen met de PvdA-fractie dit onderwerp op de agenda laten plaatsen.

Wat ons betreft stond deze agendering geheel los van de insteek die de lokale pers eerder die week hanteerde. Men had vernomen dat de kazerne in Haven enige dagen geheel onbezet was geweest en deden pogingen deze berichten aan ons agendavoorstel te koppelen. Ed Naaktgeboren werd met de berichtgeving in de media tijdens de Politieke Markt bevraagd en hij heeft daar dan ook verklaard dat “het de SP gaat om vooruitblikken en de informatievoorziening van de gehele raad op een gelijk en hoger niveau te tillen en wij straks als raad een goed en gedegen besluit kunnen nemen als de veiligheidsregio Flevoland van kracht is”.

Om er geheel onafhankelijk tegenover te staan was een externe deskundige, Hans Wink, directeur veiligheidsregio Utrecht uitgenodigd.

Hans Wink had een duidelijk en overzichtelijk verhaal.

Zodra de gedane nulmetingcijfers voor de regio Flevoland bekend zijn gaan we op de Politieke Markt verder praten en zullen dan het gewenste veiligheidsniveau voor Almere nader bespreken, met als einddoel om een bewuste keuze en prioriteitsstelling op papier te krijgen.