Een goed gevoel met kerst!

17 december 2006

Een goed gevoel met kerst!

Op vrijdag 22 en zaterdag 23 december organiseert het Voedsel Loket Almere (VLA) bij 13 supermarkten in de stad een inzamel actie van houdbaar voedsel voor de 90 gezinnen, die afhankelijk zijn van een voedselpakket.

Om de actie tot een groot succes te maken (vorig jaar is er voldoende voedsel ingezameld om 3 maanden voedselpakketten samen te stellen) zijn veel vrijwilligers nodig.
Lijkt het jou een zinvolle invulling van je kerstgedachten om als vrijwilliger een paar uur te helpen bij een supermarkt? Meld je dan nu aan bij "Mooi Zo Goed Zo!"

Marijke Honing
E-mail: honing@mooizogoedzo.nl

De bezoekers van de supermarkt ontvangen bij binnenkomst een flyer met informatie over de actie en welke artikelen ingezameld worden. De klant koopt een betreffend artikel, gelijk met zijn boodschappen en rekent deze af. Na betaling bij de kassa levert de klant het artikel in bij een vrijwilliger van het Voedsel Loket.

Het Voedse Loket Almere bestaat inmiddels anderhalf jaar en helaas is het aantal clienten, dat er gebruik van maakt groeiende. De clienten, krijgen per twee weken een voedselpakket thuis bezorgd, als men een hulpverleningscontract tekent. De hulp van het Voedsel Loket stopt in pricipe na 4 maanden of als men niet bereid is mee te werken aan het hulpverleningstraject. De pakketten worden thuis bezorgd om het contact te onderhouden met de clienten.

De actie vindt plaats op vrijdag 22 en zaterdag 23 december van 9 tot 17 uur. We zoeken vrijwilligers die minimaal 2 uur beschikbaar zijn. Je mag zelf je beschikbare tijd aangeven en in welk stadsdeel je wilt helpen. Je staat nergens alleen maar met twee tot vier personen.

Een hartelijke groet,
Marijke Honing