Paulus Jansen: “Almere moet een serieus plan maken voor sociale huur”

28 januari 2010

Paulus Jansen: “Almere moet een serieus plan maken voor sociale huur”

De SP trapte op donderdag 28 januari af voor de gemeenteraadsverkiezingen met een ludieke actie.
Dennis, een lid van de SP fungeerde als één van de honderden, woningzoekenden in Almere.
Bij een tekort aan woningen met een lage huur kreeg hij uit handen van Frans Mulckhuijse een kartonnen huis.

“Want helaas kunnen wij als SP ook geen echte huizen zelf bouwen” en wat je niet hebt, kun je immers ook niet uitdelen, aldus Mulckhuijse.

Voor de Almeerse SP afdeling is het tekort aan goedkope huurwoningen al jaren een doorn in het oog.
Het zo snel mogelijk komen tot bouwen staat dan ook bovenaan de speerpunten waarmee de partij de gemeenteraadsverkiezingen in wil gaan.

Op uitnodiging van de afdeling is Tweede-Kamerlid Paulus Jansen naar Almere gekomen om zijn visie te geven op de Almeerse situatie.
Het college heeft de afgelopen jaren veel werk gemaakt van de duurdere koopwoningen en met name particulier opdrachtgeverschap.
Dit laatste is bijna een soort hobby van wethouder Duivesteijn geworden volgens Jansen. Voor de komende periode is het van groot belang dat Almere een serieus plan moet maken voor sociale huur en goedkope koopwoningen.

Naast het inzetten op het bijbouwen van goedkopere woningen zal de SP zich onder anderen gaan richten op: veiligheid in de wijken,een goede invulling van de wet maatschappelijke ontwikkeling, onderwijs mogelijk maken voor iedereen, tegengaan van bebouwing in het bestaande groen en inkomensondersteunende maatregelen voor minima.

Bekijk het filmpje van deze gebeurtenis op youtube.