TIPP

19 mei 2016

Actie tegen TTIP & CETA

Foto: SP-Almere

Op zaterdag 28 mei a.s. organiseren mensen in verschillende steden en dorpen in Nederland acties tegen TTIP en CETA. In Amsterdam willen we een optocht houden met als slotstuk een symbolische begrafenis van deze vrijhandelsverdragen tussen de EU met respectievelijk de Verenigde Staten en Canada op het Beursplein. Dat lijkt ons een stuk beter dan het ter aarde bestellen van de democratie, de rechtsstaat, de agrarische sector, de huidige standaarden voor milieu, rechten van werknemers, voedselveiligheid  en dierenwelzijn.

1 oktober 2015

TTIP - Misschien denk u wel "waar heeft u het over" !

De afkorting ‘TTIP’ staat voor ‘Transatlantic Trade and Investment Partnership’ en betreft een zorgwekkend handelsakkoord tussen de Verenigde Staten en de Europese Unie waarover momenteel onderhandeld wordt. Eerder is in  Amsterdam en Tilburg een motie met een soortgelijke strekking aangenomen en de Almeerse SP, samen met diverse andere partijen, maken zich ook hard om ook in Almere een meerderheid te krijgen voor een soortgelijke motie.